30 Μαρτίου 2011

ΟΤΑΝ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΧΡΩΣΤΑΕΙ "ΞΕΧΝΑΕΙ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΕΙ"




Καλά κρατεί η... κακή µας η διοίκηση σύµφωνα µε τον Συνήγορο του Πολίτη



Η κακοδιοίκηση εξακολουθεί να χαρακτηρίζει σε µεγάλο βαθµό τη λειτουργία των δηµοσίων υπηρεσιών, όπως αναφέρει η ετήσια έκθεση του Συνηγόρου του Πολίτη για το 2010, ενώ ταπροβλήµατα έχουν ενταθεί και εξαιτίας της οικονοµικής κρίσης και της περιστολής των δαπανών.



Φαινόµενα διοικητικής παθογένειας στις πολεοδοµικές, δασικές και αρχαιολογικές υπηρεσίες, πάγιες αδυναµίες της ∆ιοίκησης να ανταποκριθεί σε οικονοµικά ζητήµατα και περιστατικά κοινωνικού αποκλεισµού είναι µερικές µόνο από τις µορφές κακοδιοίκησης που επιδεινώθηκαν την προηγούµενη χρονιά λόγω της κρίσης.



Ενδεικτικό είναι επίσης πως η ανεξάρτητη Αρχή κατακλύστηκε από καταγγελίες για θέµατα που δεν εµπίπτουν στις αρµοδιότητές της και αφορούσαν αιτήµατα για βοήθεια από υπερχρεωµένα νοικοκυριά, άνεργους ή επιχειρηµατίες στα όρια πτώχευσης. Οπως χαρακτηριστικά ανέφερε η αναπληρώτρια Συνήγορος του Πολίτη Καλλιόπη Σπανού µόλις χθες λίγο πριν από την παρουσίαση της έκθεσης, η Αρχή δέχθηκε τηλεφώνηµα από µητέρα µε τρία παιδιά που ζητούσε βοήθεια για να αποτραπεί η έξωσή της λόγω µη καταβολής ενοικίων.



Σύµφωνα µε τις καταγγελίες που εξετάστηκαν, προκύπτουν σηµαντικές καθυστερήσεις σε πληρωµές και απονοµή συντάξεων. Για παράδειγµα, ασφαλισµένη υπέβαλε αίτηση συνταξιοδότησης τον Νοέµβριο 2007, θεωρώντας ότι έχει θεµελιώσει συνταξιοδοτικό δικαίωµα.



Με καθυστέρηση 30 µηνών, τον Ιούνιο 2010, το Ταµείο τήςκοινοποίησε απόφαση σύµφωνα µε την οποία έπρεπε να αναγνωρίσει 20 ηµέρες ως χρόνο επικουρικής ασφάλισης για να συµπληρώσει τις προϋποθέσεις συνταξιοδότησης. «Οι καθυστερήσεις αυτές κλονίζουν την εµπιστοσύνη των ασφαλισµένων στη ∆ιοίκηση και επιφέρουν οικονοµικές δυσχέρειες ή ζηµία, καθιστώντας αναγκαία την κατ’επανάληψη παρέµβαση του Συνηγόρου για την αποκατάσταση της νοµιµότητας» αναφέρεται στην έκθεση. Στην έκθεση περιγράφεται επίσης πως όλοι οι δηµόσιοι φορείς καθυστερούν να εξοφλήσουν τις οφειλές τους,είτε αυτές αφορούν συµβατικές υποχρεώσεις είτε παροχές προς τους πολίτες ή προκύπτουν απόάλλους λόγους όπως απαλλοτριώσεις. Ενδεικτικά αναφέρεταιη υπόθε ση όπου το υπουργείο Πολιτισµού δέσµευε επί 36 χρόνια τοιστορικό διατηρητέο µνηµείο του Ορτά Τζαµί στη Βέροια, χωρίς νακαταβάλει αποζηµίωση στον ιδιοκτήτη.



Αδυναµίες εντοπίζει οΣυνήγορος και στον τοµέαανάθεσης προµηθειών και έργων τόσο κατά τη διαγωνιστική διαδικασία όσο και στην ολοκλήρωση και αποπληρωµή τους. «Τα προβλήµατα αυτά επηρεάζουν, συχνά µε κρίσιµο τρόπο, την υγιή επιχειρηµατικότητα» υπογραµµίζεται στην έκθεση.



Χαρακτηριστικό παράδειγµα είναι η περίπτωση έργου ανάπλασης πεζοδροµίων του∆ήµου Αθηναίων, το οποίο παραδόθηκε από το 2006.



Ωστόσο, µέχρι σήµερα και παρά τη διαµεσολάβηση του Συνηγόρου από το 2008 ο δήµος δεν κατόρθωσε να συντάξει το πρωτόκολλο οριστικής παραλαβής του έργου, µε αποτέλεσµα να µην µπορεί να επιστραφεί η εγγυητική επιστολή που είχε καταθέσει ο εργολάβος στο ΤΣΜΕ∆Ε και να είναι αναγκασµένος να καταβάλλει 100 ευρώ τον µήνα για τη διατήρησή της.



Αγκάθι παραµένει για άλλη µία χρονιά η λειτουργία των πολεοδοµιών.



«Τα επί µακρόν οργανωτικά και λειτουργικά προβλήµατα διογκώνονται, µε αποτέλεσµα τηναδυναµία των υπηρεσιών να ανταποκριθούν συστηµατικά τόσο στα ελεγκτικά όσο και στα κυρωτικά τους καθήκοντα» επισηµαίνεται.



Πηγη
"Τα Νεα"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου