Tηλεδιάσκεψη με στελέχη του ΕΟΔΥ είχαν εκπρόσωποι των ακτοπλόων μαζί με στελέχη του υπουργείου Ναυτιλίας, προκειμένου να διατυπωθεί το τελικό κείμενο (σχέδιο) για τη λειτουργία της ακτοπλοΐας, μετά τη σταδιακή άρση των μέτρων που επιβλήθηκαν, λόγω της πανδημίας του κορονοϊού.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι ακτοπλόοι ζήτησαν η εφαρμογή του πρωτοκόλλου μεταφοράς επιβατών που προτείνεται και που θα φθάνει το 50% μέχρι και το 55% κατά περίπτωση να ισχύσει μέχρι τις 15 Ιουνίου και από εκεί και πέρα να υπάρξει εκ νέου επανεξέταση του θέματος με βάση τα επιδημιολογικά δεδομένα των υπηρεσιών υγείας.

Οι εκπρόσωποι των ακτοοπλόων έχουν προτείνει, επίσης, ότι η χρήση μάσκας να είναι απαραίτητη για επιβάτες και πληρώματα.
Σημειώνεται ότι η εκπαίδευση των πληρωμάτων στα πλοία της ακτοπλοΐας για την αντιμετώπιση πιθανού κρούσματος (σε επιβάτη) Covid- 19 έχει ήδη ολοκληρωθεί, ενώ καθημερινά τα πλοία απολυμαίνονται μετά το πέρας των δρομολογίων.

Το σχέδιο του υπουργείου

Σημειώνεται πως το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής απέστειλε σχέδιο 21 σελίδων για τη λειτουργία της ακτοπλοΐας μετά τη σταδιακή άρση των μέτρων κατά του κοροναϊού στον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, ο οποίος με τη σειρά του το προώθησε στις εταιρείες.
Προβλέπεται για τα συμβατικά πλοία ο μέγιστος αριθμός επιβατών να φθάνει μέχρι και το 55% κατά περίπτωση, ενώ στα ταχύπλοα το 50%.
Ειδικότερα: Ο μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός στα συμβατικά επιβατηγά πλοία τα οποία δεν διαθέτουν καμπίνες για τους επιβάτες είναι ίσος με 50% του μέγιστου επιτρεπόμενου αριθμού που ορίζει η ισχύουσα νομοθεσία τόσο για τους στεγασμένους όσο και στους εξωτερικούς χώρους.
Ο μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός στα συμβατικά επιβατηγά πλοία τα οποία διαθέτουν καμπίνες σε επιβάτες είναι ίσος με 55% του μέγιστου επιτρεπόμενου αριθμού που ορίζει η ισχύουσα νομοθεσία τόσο για τους στεγασμένους όσο και στους εξωτερικούς χώρους.
Στα καθίσματα αεροπορικού τύπου η κατανομή θέσεων θα είναι τέτοια ώστε να τηρείται η αρχή ένα κάθισμα κατειλημμένο ένα κάθισμα κενό προς όλες τα κατευθύνσεις και ειδική σήμανση για το πού επιτρέπεται να καθίσει επιβάτης και πού όχι, προκειμένου να τηρούνται αποστάσεις.
Στις καμπίνες, όπως αναφέρει το newmoney.gr θα τηρείται η αναλογία ένας επιβάτης ανά καμπίνα ή μέχρι 4 επιβάτες αν πρόκειται για οικογένεια σε μία κράτηση. Θα πρέπει η καμπίνα να αερίζεται με φυσικό τρόπο εάν είναι εφικτό ή διαφορετικά με τεχνητό τρόπο και να παραμένει άδεια με ανοιχτή την πόρτα μετά τον καθαρισμό και την απολύμανση για τουλάχιστον 3 ώρες πριν τη χρήση της από τους επόμενους επιβάτες.

Περισσοτερα απο την πηγη  in.gr